Зрењанински гимназијалци уредили школско двориште

Ученици Зрењанинске гимназије, Александар Хамонд 4-10, Огњен Ковачевић 4-9, Никола Узелац 2-6, Вукашин Сладојевић 2-6 и Маја Малић 2-4, под менторством професора одрживог развоја Александра Раките, остварили су изузетан пројекат назван „Наше школско двориште – најлепше школско двориште“. Овај значајан пројекат је реализован уз подршку програма „Шта нам тешко“ и у сарадњи са Покретима горана Војводине, унутар оквира пројекта „Млади су закон“.

Циљ овог пројекта био је трансформисати школско двориште Зрењанинске гимназије у атрактивно и функционално место за све ученике, као и за птице које насељавају тај простор. Захваљујући напорима ових вредних ученика и подршци њиховог ментора, школско двориште је постало богатије за четири нове клупе, које ће омогућити ученицима да се опуштају и друже на свежем ваздуху у слободно време у школи. Поред клупа, постављене су и кућице за птице како би се створили пријатељски услови за живот птица унутар школског дворишта.

Кроз постављање четири клупе и кућица за птице, пројекат је директно допринео очувању животне средине на више начина:

“Прво, додавањем клупа школском дворишту створена је удобна и пријатна средина за ученике да се опуштају и друже на отвореном, чиме се промовише важност контактирања са природом и очувања физичког и менталног здравља. Овај аспект пројекта доприноси одрживом развоју тако што подстиче свест о важности зелених простора и пружа ученицима прилику да се повежу са природом.” – поручује професор Александар Ракита, координатор пројекта.

“Друго, кућице за птице које су постављене унутар школског дворишта не само да су естетски привлачне, већ и пружају сигурно станиште птицама. Ова иницијатива подржава биодиверзитет и помаже очувању локалних врста птица, што је кључно за одржавање равнотеже у екосистему. Осим тога, омогућава нама ученицима да учимо о важности очувања природе и улози коју свако може играти у очувању живота на Земљи.” – истичу ученици Зрењанинске гимназије који су у овом пројекту.

“Треће, пројекат је пример сарадње између образовног сектора и локалних организација, у овом случају, Покретом горана Војводине и програма „Шта нам тешко“, унутар оквира пројекта „Млади су закон“. Ова сарадња оснажује заједницу и показује како се узајамна подршка може користити за остваривање одрживих циљева и надамо се да ће их бити и убудуће.” – закључује професор Ракита.

Захваљујући труду и ангажману ових младих лидера, Зрењанинска гимназија је добила не само естетску обнову школског дворишта, већ је такође дала пример како заједнички рад и брига о природи могу позитивно утицати на школску средину и околину.

Овај пројекат „Наше школско двориште – најлепше школско двориште“ представља инспирацију за друге школе и заједнице које желе да унапреде своја школска дворишта и допринесу очувању природе.

Последње објављени чланци

Гимназијалци креирали друштвену игру ,,BlackOut“ на тему болести зависности
26.04.2024.By
Државно такмичење из математике 2024.
24.04.2024.By
Коначни резултати такмичења „Кенгур без граница“ 2024.
24.04.2024.By

Календар

април 2024.
П У С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930